Varför ska man ha service?
En lyftanordning och ett lyftredskap skall underhållas samt genomgå fortlöpande tillsyn och dagliga kontroller när det används. Det skall dokumenteras och sparas. Fortlöpande tillsyn gör att du i ett tidigt skede upptäcker eventuella brister, vilket gör att du slipper produktionsstopp, samt säkerställer att lyftutrustningen är i gott skick för säker användning och håller längre.
Många års erfarenhet
Användandet regleras enligt arbetsmiljölagen AFS 2006:6 och förordningar från Arbetsmiljöverket eftersom både personsäkerhet och materiella värden står på spel vid olyckor. Arbetsmiljöverket ställer bland annat krav på löpande tillsyn, krav på nödvändig kännedom hos krananvändaren och konditionskontroll. Vi har många års erfarenhet inom branschen och kan hjälpa dig att säkra dina lyft.
Vi hjälper dig med konditionskontrollen
Kranägare sköter den dagliga tillsynen medan vi sköter det förebyggande underhållet. Som ägare av en lyftanordning är du även skyldig att göra en lagstadgad konditionskontroll när kranen närmar sig sin teoretiska livslängd. Detta gäller för alla som använder lyftanordningar. Arbetet ska planeras, organiseras och genomföras så att farliga situationer förhindras. Vi hjälper dig med konditionskontrollen och om kontrollen visar att en generalrenovering behövs, kan vi hjälpa till med den. Efter genomförd generalrenovering intygar vi att din kran har fått en förlängd teoretisk livslängd.
Utbildade servicetekniker
Våra servicetekniker utför nymontage, ombyggnader, traversservice och telferservice. De utför också kontroll av lyftredskap och underhåll av lyftok. Vi underhåller och reparerar samtliga fabrikat på marknaden.